آسایش جسم و روان با ورزش پیلاتس

آسایش جسم و روان با ورزش پیلاتس : ورزش پیلاتس، مجموعه ای از حرکاتی است که با تمرکز برای استفاده ی همزمان و هماهنگ از ذهن و جسم ، از جاذبه، وزن بدن و دستگاه های مخصوص برای افزایش مقاومت شما کمک می گیرد تا ماهیچه های تثبیت کننده ی بدن تقویت و ورزیده شوند.

ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکت‌های بدن خود داشته باشد. این مقاله ی مفید را از دست ندهید: چند ترفند ساده برای پایداری تناسب اندام

 

سرگذشت پیلاتس

 

سرگذشت-پیلاتس

 

ورزش و تمرینات پیلاتس به وسیله ژوزف پیلاتس، متولد آلمانی ، انجام شد. او براین عقیده بود که سلامت جسمی و ذهنی ارتباط نزدیکی به هم دارند . روش او برگرفته از شکل های غربی ورزش، شامل ژیمناستیک، بوکس و کشتی فرنگی بود. ورزش پیلاتس، بدن را با تاکید خاص بر قدرت مرکزی برای بهبود سلامت عمومی و تندرستی ، تقویت می کند. تمرینات پیلاتس روی یک تشک و یا با استفاده از تجهیزات ویژه مانندReformer انجام می شود.

بیشتر بدانید: ورزش، بهترین راه افزایش اعتماد به نفس

رشته ورزشی چه هدفی را دنبال می کند؟

۱-پرورش ذهنی سالم وهوشیار
۲-اجرای ضربان قلبی یکنواخت واجرای منظم دم وبازدم
۳- داشتن اندامی یک دست وهماهنگ
۴- افزایش قدرت واستقامت عضلانی
۵- افزایش توانایی های بدن در انجام کارهای روزمره
۶-تغیر در زندگی با هزینه ای ناچیز از طریق کنترولوژی

 

مزیت پیلاتس

 

مزیت-پیلاتس

 

طبق گزارش تهیه شده توسط اسپرت اسکولار، یک برتری این ورزش نسبت به سایر این است که در پیلاتس احتمال آسیب دیدن نسبت به هر نوع ورزش شدید تر دیگری بسیار کمتر می باشد.
تمرین های پیلاتس برای مبتدیان و افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند حمایتی فراهم می کند. همه ی ما به ماهیچه های مرکزی قوی احتیاج داریم تا حرکت هایمان را پشتیبانی کنند. ماهیچه های مرکزی همان ماهیچه هایی هستند که لگن و استخوان پشتی را استوار می کنند تا بهترین توازن ایجاد شود.
طبق گفته متخصصان، تمرین منظم پیلاتس روند بهبود وضعیت بدنی، ماهیچه ها ، تکنیک تنفس خوب ، تعادل و تحرک مفاصل و نیز کاهش استرس و تنش را ارتقا می دهد.

می خواهید تاثیر پیلاتس بر ورزشکاران را جویا شوید؟

اکثر ورزشکاران، با استفاده از ورزش هایی مثل بدنسازی، فقط بر روی عضلات ظاهری بدن خود تمرکز دارند . در حالیکه با انجام ورزش پیلاتس می توانند عضلات کوچک خود را نیز به کار گیرند. باید گفت که ورزش کاران زبده می توانند توسط پیلاتس، آموزش خود را با افزایش قدرت و انعطاف پذیری بدن ، تکمیل کنند و خطر آسیب را به حداقل برسانند.

 

آثار مثبت پیلاتس در بدن

 

آثار-مثبت-پیلاتس-در-بدن

 

۱-تناسب اندام : ورزش پیلاتس با بالا بردن سرعت ماهیچه‌ سازی در کاهش وزن شما اثر بخش خواهد بود. به این صورت که فعالیت ماهیچه‌هایتان بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. البته ناگفته نماند که کلاس ها درشدت با هم متفاوت هستند!

آن ها می توانند ملایم یا پویا باشند و یک ورزش سخت تحویل دهند. اگر می خواهید وزن کم کنید، به توصیه اسپرت اسکولار، در کنار پیلاتس ، رژیم غذایی سالم و بعضی فعالیت های هوازی نظیر شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز داشته باشید.

۲-کاهش درد مهره ای و کمر : گزارشی مبنی بر این تهیه شده که تمرینات پیلاتس، درد کمر برای افراد مبتلا به کمردرد را تسکین می دهد . چرا که به کار بردن دستگاهی مانندReformer ، فرد را قادر می سازد تا با حمایت از دستگاه ورزش انجام دهد. لطفا فراموش نکنید که مربیان پیلاتس از لحاظ پزشکی عالم نیستند و نمی توانند تجویز، درمان کنند.

 

کاهش-درد-مهره-ای-و-کمر

 

۳-تعادل جسم و ذهن : به وسیله ارتباط ذهنی و بدنی که در تمرینات پیلاتس آموزش داده می شود، شخص از حرکات و کار های بدن خود بیشتر جویا می شود. به همین ترتیب، پیلاتس نه تنها تعادل جسمی را از طریق وضعیت دست بدنی بهبود می بخشد بلکه تعادل ذهنی و بدنی را نیز هدیه می دهد.

۴-تقویت کف لگن با ورزش پیلاتس : تمرینات منظم پیلاتس موجب تقویت عضلات کف لگن برای زایمانی راحت تر موجب خواهد شد.

۵- ورزش پیلاتس سبب افزایش قوای بدن و آزاد سازی افکار منفی از ذهن و فکر خواهد شد.

 

آثار-مثبت-پیلاتس-در-بدن

 

۶-پیلاتس راه حل مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.
۷-افزایش سرزندگی : در حین انجام حرکات پیلاتس، تنفس و گردش خون تحریک می شود و ستون فقرات و عضلات بیدار می شوند و کار خود را شروع می کنند. در نتیجه، موجب احساس خوب در بدن می شود.
۸-ازآن جهت که پیلاتس سبب حجیم شدن فضای ریه می شود، می تواند به تنفس بهتر کمک کند.
۹-پیلاتس، داشتن خوابی آرام را به شما هدیه می دهد.
۱۰-این ورزش میتواند در مقابل آرتروز و پوکی استخوان بایستد.

مطالعه بیشتر: نشانه های هشدار دهنده ناراحتی کلیه ها

اثرات منفی ورزش پیلاتس

 

اثرات-منفی-ورزش-پیلاتس

 

درصورتیکه تمرینات پیلاتس را زیر نظر مربی انجام ندهید،منتظر عواقب زیر باشید:
-روی هم افتادن رباط ها
-کشیدگی عضلات
-گرفتگی و اسپاسم عضلات
-آسیب دیدگی مفاصل

پیلاتس را با این اصول آغاز کنید

 

پیلاتس-را-با-این-اصول-آغاز-کنید

 

۱- آرامش ، اصل اول
تمرینات پیلاتس را با آرامش آغاز کنید و خود را خسته نکنید . البته آرامش را با تنبلی اشتباه نگیرید.

۲- تنفس صحیح در پیلاتس
تنفس عمیق داشته باشید و در شروع تمرین نفس عمیقی بکشید. در حین تمرین کردن نیز نفس را بیرون دھید.

۳- در ورزش پیلاتس بین حرکات هماهنگی ایجاد کنید.
۴ – برای کیفیت عملکرد در ورزش پیلاتس تمرکز لازم است.
۵- هم ترازی و جھت دھی مناسب بدن
وضعیت صحیح بدن در پیلاتس شرط اصلی است. بنابراین قبل از شروع تمرینات نکات زیر را مدنظر قرار دهید:
• به وضعیت قرارگیری شمال – جنوب و شرق – غرب توجه نمایید که در آن نیرو ها بر روی یکدیگر اثری ندارند.
• سعی داشته باشید ستون فقرات را همیشه در وضعیت کشیده قرار دهید.
• گردن را در حالت کشیده و آرام قرار دهید.
• وضعیت قرارگیری پاهایتان را در نظر داشته باشید.

 

هم-ترازی-و-جھت-دھی-مناسب-بدن

 

مطالعه کنید: درمان دندان درد با روش های خانگی

۶- مرکز سازی در پیلاتس
یک مرکز ثقل قوی در میانه بدن داشته باشید به گونه ای که قبل از ھر حرکتی ناف به سمت داخل کشیده شود.

۷- نوع حرکات در ورزش پیلاتیس
حرکات پیلاتس را روان و آھسته از مرکز به طرف بیرون اجرا کنید.

 

پیلاتس را به این افراد پیشنهاد می کنیم

 

پیلاتس-را-به-این-افراد-پیشنهاد-می-کنیم

 

۱-تمامی خانم ها و آقایانی که وضعیت جسمانی و تناسب اندام را در اولویت های زندگی قرار می دهند.

بانوان مطالعه کنند: ورزش،مسکن درد قاعدگی

۲-افرادی که دوره ی نقاهت دشواری را سپری کرده اند.
۳-ورزشکاران، بخصوص آنهایی که بدلیل داشتن حرکات یک جانبه، آسیب دیده اند.
۴-کسانی که به فکر کاهش وزن اصولی هستند.
۵-افرادی که دچار بیماری های روحی-روانی و خستگی های آن هستند.
۶-کسانی که قصد دارند از پوکی استخوان پیشگیری کنند.

پیلاتس، به این افراد پیشنهاد نمی شود

 

پیلاتس،-به-این-افراد-پیشنهاد-نمی-شود

 

• افراد دارای فشار خون ناپایدار
• افراد دارای پارگی دیسک کمر
• مبتلایان به پوکی شدید استخوان
• افراد مستعد به ایجاد لخته خونی

 

چطور ورزش پیلاتس را آغاز کنم؟

شما می توانید در یک سالن ورزشی و همراه با مربی ماهر، پیلاتس را شروع کنید. یک لباس مناسب و یک تشک زیرانداز برای شروع تمرینات پیلاتس کافی است.

 

لباسی که برای پیلاتس مناسب است

 

لباسی-که-برای-پیلاتس-مناسب-است

 

بهتراست در زمان تمرینات پیلاتس ،  لباسهای آزاد و نخی وبه شکل بلوز شلوار به تن داشته باشید . چون تمرینات پیلاتس باید روان و راحت اعمال شود پس لازم است که لباس چسبان نباشد و برگرفته از الیاف نخی باشد. ورزشکاران نیازی به پوشیدن کفش وجوراب نیز ندارند چون باید انگشتان پا و همچنین کف پا آزادانه حرکت داشته باشند. فضای حرکت انگشتان پا تا مچ پا به دلیل درگیری زیادی که در حین حرکات شامل این بخشها می شود باید باز وبدون مانع باشد.

اگر به بوی خوش بدنتان اهمیت می دهید، بخوانید: دیگر مشکل عرق کردن نداشته باشید!

تمرینات پیلاتس

 

تمرینات-پیلاتس

 

روش حرکات پیلاتس برگرفته از حرکات کششی و قدرتی است . این نوع حرکات انعطاف و ورزیدگی در عضلات را تقویت می کند وموجب برقراری ارتباط مستقیم بین ذهن وجسم می شود.

تمرین های پیلاتس، روی قدرت و حرکت های موثری تمرکز دارد. طریقه صحیح کارهای روزمره مانند نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم و راست شدن، با تمرینات ورزشی پیلاتس در بدن به ثبات می رسد.

حرکات ورزشی پیلاتس، بر استفاده از مغز در کنترل عضلات در سراسر تمرین تأکید دارد. در چنین تمریناتی، نتیجه ی  حرکاتی که هدف آنها تقویت گروهی از عضلات است،انعطاف پذیری خواهد بود. مطالعه این مقاله از اسپرت اسکولار را نیز فراموش نکنید: راه حل لاغری با رژیم غذایی کتوژنیک

دیدگاه‌ها ۰

*
*