تاثیر سیب در لاغری

تاثیر سیب در لاغری بسیار زیاد است و طبق آخرین تحقیقات انجام شده استفاده یک سیب در طول روز به خصوص سیب های سبز ترش مزه رمزی برای جلوگیری از اضافه وزن و ابتلا به چاقی است. سیب های سبز روشن که اغلب بسیار  تُرد و خوشمزه بوده،  به فرد احساس  سیری در طول روز می دهد و مانع از رفتن او به سمت غذا می شود. در واقع ترکیبات غیر قابل هضم در برخی میوه ها، مثل فیبر و پلی فنل ها توسط اسید معده جذب و شکسته نمی شوند.

با اینکه در این تحقیق انواع سیب های زرد، قرمز و سبز مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند، ولی هیچ یک به اندازه سیب سبز در کاهش وزن موثر نبودند. از آنجایی که چاقی سبب افزایش احتمال سکته قلبی می شود ، طبق مقاله قبل چگونه از سکته قلبی جلوگیری کنیم سیب در این زمینه کمک می کند تا فعالیت باکتری ها درون روده بزرگ افراد چاق به حد نصاب برسد و از این راه سوخت و ساز بدن آنها را تنظیم شود. بنابراین با وجود اینکه انواع گوناگون سیب دارای ترکیبات غیر قابل هضم هستند، ولی فقط سیب سبز بوده که می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند.

همچنین مصرف روزانه یک عدد سیب می تواند مانند داروی استاتین برای کاهش میزان کلسترول تاثیرگذار باشد.

کاتکین پلی فنولز موجود در سیب، میزان سوخت چربی شکم را تا ۷۷درصد بالا می برد و میزان کاستن وزن را در افرادی که اضافه وزن دارند ۲ برابر افزایش می دهد. کاتکین توان بدن را برای استفاده از انسولین بهبود می بخشد و در نتیجه مانع از بالا و پایین رفتن قند خون می شود که روی انرژی و خلق و خو نیز بسیار تأثیر گذار است.

 

تاثیر سیب در لاغری

 

فلاوانوئیدز موجود در سیب در روند شکل گیری سلول های سرطانی موجب اختلال می شود و از زیاد شدن آنها پیش گیری می کند.

برنامه غذایی کم منیزیم، احتمال خطر بروز سرطان را بالا می برد. که در اینجا سیب منبع خوب منیزیم است.

سیب حاوی ترکیب طبیعی به نام اسید مالیک است که موجب تولید انرژی در بدن می شود و با سندروم خستگی زیاد مقابله می کند.

رژیم لاغری سیب انواع گوناگونی دارد ولی چیزی که در همه آنها مشترک بوده این است که بایستی تلاش کنید سیب بیشتری میل کنید که در واقع هم چیز بدی نیست چرا که سیب ها سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی دیگر هستند و علاوه براین به شما این امکان را می دهد که غذای کمتری بخورید . تحقیقات نشان داده است افرادی که یک ربع  قبل از غذا سیب میل می کنند بطور میانگین در هر وعده غذایی ۱۹۰ کالری کمتر مصرف می کنند.

در واقع سیب، یکی از میوه های اصلی برای حفظ سلامتی به حساب می آید. سیب میوه ای ترد، خوشمزه و قابل حمل بوده ولی آیا برای کاهش وزن نیز مؤثر است؟

 

خواص اصلی سیب

-سیب دارای  فیبر است که میگویند سبب افزایش احساس اشباع بودن می کند. به ویژه فیبر رژیمی ای به نام پکتین در آن وجود دارد که این امکان را بوجود می آورد که حس اشباع بودن را افزایش دهد. هرچه این حس در شما بیشتر شود، احتمال پُرخوری کمتر خواهد بود.

-سیب ها کالری پایینی دارند. معمولا یک سیب متوسط حدود ۱۰۰ کالری دارد. حس اشباع بودن بیشتر + کالری کمتر برای پایین آوردن وزن بسیار مفید است.

تحقیقی نشان داده که میل کردن سه سیب در روز با کاهش وزن ارتباط نزدیکی دارد. در واقع این میوه این امکان را می سازد که میزان گلوکز را پایین آید و به بدن در مبارزه با افزایش وزن ناخواسته کمک کند.

 

تهیه غذا و اسنک با سیب برای لاغری:

تهیه غذا با سیب

 

در اینجا به برخی از غذاها و اسنک هایی اشاره می کنیم که می توانید برای کمک به وضعیت پایین آوردن وزن خود با سیب درست کنید.

با بلغور جودوسر: سیب بریده شده را به بلغور جودوسر صبحگاهی خود اضافه کنید. این ترکیب خامه ای غذایی کامل است.

در سالاد: یک سیب را به دو نیم برش دهید و در قالب یک افزودنی شیرین به سالاد اضافه کنید

همراه با مرغ: سیب به همراه با مرغ طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. برای ثابت نگه داشتن حجم بدن خود، می توانید یک سینه مرغ بردارید، پوستش را جدا کنید و با سیب مخلوط کنید.

سیب پخته: سیب پخته بسیار لذیذ بوده و درست کردن آن بسیار ساده است. کافیست یک قوطی سودای بدون کالری را با سیب ترکیب کنید و رویش دارچین بپاشید و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد حدود ۴۵ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد.

 

رژیم سه عدد سیب

یکی از مشهورترین رژیم لاغری سیب ، رژیم ۳ عدد سیب در هر روز تامی فلین است . در این رژیم شما بایستی حدود ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی یک عدد سیب میل کنید و این کار را در سه وعده انجام دهید ولی قطعا خوردن سیب قبل از هر وعده به خودی خود برای کاهش وزن کافی نبوده . بلکه به غذایی که در هر وعده میل می کنید نیز اهمیت زیادی دارد ، به همین دلیل در این رژیم گفته شده است که شما باید در هر وعده چه نوع غذایی را به چه میزانی مصرف کنید .
به عنوان مثال  اگر ۱۵ دقیقه قبل از یک وعده غذایی سیب میل کنید ولی درآن وعده مرغ و سیب زمینی سرخ کرده وجود داشته باشد تاثیر زیادی ندارد . این رژیم تاکید دارد که در هر روز حداقل ۴ تا ۵ وعده غذایی داشته باشید و در هروعده بایستی پروتئین خالص استفاده کنید و علاوه بر سه وعده سیب ۶ وعده نیز میوه و سبزیجات دیگر میل کنید .به طور کلی ، میوه ها ، لبنیات کم چرب ، سبزیجات و گوشتها از غذاهای سفارش شده در این رژیم هستند.

 

رژیم لاغری با سیب

 

رژیم سه روزه سیب

این رژیم لاغری نیز تا حدودی مشابه رژیم قبلی است با این تفاوت که برخلاف رژیم فلین ، این یک رژیم کوتاه مدت بوده و نباید برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

این رژیم تنها بایستی برای سه روز رعایت شود اما شما می توانید مطمئن باشید که در این سه روز حداقل ۵پوند معادل ۲/۲ کیلوگرم وزن کاهش می دهید . در این نوع رژیم لاغری شما سیب را قبل از وعده های غذایی استفاده  نمی کنید بلکه سیب بخشی از غذای اصلی شما می شود. به عنوان مثال برای صبحانه بایستی یک قطعه نان ، یک قاشق چایخوری پنیر و سه برش سیب میل کنید . برای ناهار بایستی یک نوع سالاد درست کنید و در آن ۱۵۰گرم ماهی سالمون ، یک عدد سیب ، یک عدد پرتقال و پنج ساقه کرفس مخلوط نمایید و نیز برای تهیه سس آن بایستی آب یک عدد لیمو را با ۷۵ گرم ماست مخلوط آن اضافه کنید. برای شام هم باید دو عدد ساندویچ با نان چاودار میل کنید.

 

نکته: این را نادیده نگیرید بیماریهایی که باعث چاقی میشوند؟ وامکان دارد شما به دلیل بیماری اضافه وزن داشته باشید پس  هیچ نوع رژیم لاغری را بدون مشورت با پزشک و یا مشاور تغذیه به صورت خودسرانه شروع نکنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*