چربی های مفید غذا از زبان دکتر اسرا تاجیک

چربی های مفید غذا از زبان دکتر اسرا تاجیک :نوع چربی‌هایی که مصرف می‌کنیم بیشتر در چاقی یا بیماری‌ها دخیل هستند تا میزان مصرف آن‌ها.

چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده که در مواد غذایی صنعتی در گوشت قرمز و محصولات لبنی وجود دارد را جزو چربی‌های مضرند.
چربی های ترانس خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند چاقی، سکته‌ی مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند.

چربی‌های خوب (چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و چربی‌های اشباع نشده‌ی پُلی) که از اسمشان پیداست عکس چربی‌های مضر عمل می‌کنند.
این نوع چربی‌ها باعث تأمین انرژی شده، کلسترول خون را کاهش می‌دهند، ضربان قلب را تنظیم کرده و ویتامین D مورد نیاز بدن فراهم میکند.
این چربی‌ها ب شما احساس سیری میدهد و میزان قند خونتان را بعد از صرف غذا مدت زمان بیشتری ثابت نگه دارند.

توجه شمارو ب این ویدیو جلب میکنم:ارزش غذایی کلم اززبان دکتراسراتاجیک

برای دریافت رژیم غذایی آنلاین روی لینک زیر کیلیک کنید.

 

 ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی ساردین

 

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ (چربی‌های اشباع نشده‌ی پُلی) هستند. این ماهی‌ها علاوه بر خوشمزه بودن، مفید نیز می‌باشند.
گوشت آن‌ها خوش طعم است و خوش طعم کردن آن‌ها زحمت زیادی نمی‌خواهد. اگر می‌خواهید این ماهی‌ها را کباب کنید یک نوک انگشت نمک و مقداری آب لیموترش برای طعم دار کردن آن‌ها کافی است.

دانه‌ها و مغزهای روغنی را دریابید

تخم کتان و شاهدانه سرشار از امگا ۳ ها هستند.
بادام و گردو نیز حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو می‌باشند. این دانه‌ها و مغزهای روغنی را به غذاها و یا میان وعده‌هایتان اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از این دانه‌ها و مغزها را به ماست اضافه کرده و از خواص آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید به سالادهایتان بادام و گردو اضافه کنید.

روغن زیتون: خوشمزه و مفید

روغن زیتون منبع چربی‌های اشباع نشده ی مونو است. برای همین در هر آشپزخانه‌ای باید یک بطری از این روغن وجود داشته باشد. سالادهایتان را به جای سس‌های چرب با روغن زیتون میل کنید. برای طعم دار کردن سبزیجات بخارپز از این روغن مفید استفاده کنید. خلاصه به هر بهانه‌ای که می‌توانید روغن زیتون میل کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*