تکنیک هایی برای افزایش انگیزه ی ورزشی

تکنیک هایی برای افزایش انگیزه ی ورزشی : اگر می‌خواهید آمادگی جسمانی بهتری داشته باشید و از ورزشی که انجام می‌دهید لذت ببرید باید از روش‌هایی برای افزایش انگیزه خود استفاده کنید.

با اینکه می دانید ورزش کردن به شما حس فوق العاده ای می دهد، ممکن است همچنان سخت باشد که انگیزه ی مناسب برای ورزش کردن را به خود بدهید.

با این حال، اگر برای خود هدف های کوچکی تعیین کنید، دیگر مهم نیست که چه مقدار ورزش کرده اید ، زیرا همیشه ادامه خواهید داد.

ورزش ‌کردن، چندان هم که فکر می کنید دشوار نیست. مشکل بسیاری از افراد، دنبال کردن برنامه درست و منظم است.

زمانی که شروع به ورزش می کنیم، پس از گذشت مدتی اشتیاق ما فروکش می کند و مشکلات زندگی، حواس ما را به خود پرت کرده و یا چون سریع به نتیجه نمی رسیم، دست از ادامه کار برمی داریم.

بارها پیش آمده است که با خود می گوییم بهتر است ورزش کنم، و یا به اهمیت و فواید آن فکر می کنیم.

 

تکنیک هایی برای تقویت انگیزه ی ورزشی (2)

 

اما مدام برای آن بهانه می آوریم و یا اراده کافی برای وارد عمل شدن را در خود پیدا نمی کنیم. تنها، وجدان خود را عذاب می دهیم بی آنکه برایش اقدامی بکنیم.

دلایل انگیزه ی ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران، بیشتر تحت تاثیر فواید سلامتی و احساس خوبی که ورزش در آنها ایجاد می کند قرار می گیرند. انگیزه آنها برای ادامه تمرین های ورزشی، به این صورت است:

 

فیتنس و تناسب اندام

احساس سلامتی

انرژی و نیرو

لذت ورزش

اولویت دادن به ورزش

خواب بهتر

هوشیاری بیشتر

آرامش اعصاب

کنترل وزن

شکل ظاهری بدن

حتما بخوانید : همه چیز درباره ی گرم کردن قبل از ورزش

در ادامه می توانید با راه های ایجاد انگیزه در خود آشنا شوید:

 

اهداف عملی برای خود تعیین کنید

هدف رسیدن به تناسب اندام ممکن است فعلا برایتان خیلی سنگین باشد به خصوص اگر به تازگی میخواهید ورزش را شروع کنید.

جرالد اندرس روانشناس ورزش، میگوید: “افراد تازه کار دوست دارند بهترین اهداف را برای خود در نظر بگیرند اما معمولا فشار زیادی بر آنها وارد شده و خسته میشوند.”

بنابراین سعی نکنید با یک ساعت در روز، ورزش را شروع کنید.

به جای این کار، اهداف قابل دستیابی و معقول تعیین کنید مثل دو تا سه مرتبه ورزش در هفته، هر بار به مدت بیست تا سی دقیقه.

 

اهداف عملی برای خود تعیین کنید

 

فقط بر خودتان تمرکز کنید

اندرس میگوید همیشه افرادی با تناسب اندام بهتر، انعطاف پذیرتر و ورزشکار تر از شما وجود دارند. خود را با بقیه مقایسه نکنید.

نگذارید مقایسه باعث انحراف شما از اهدافتان شود. زمان و شیوه ورزش شما برای شرایط شما مناسب است، کاری به دیگران نداشته باشید.

 

افراد حمایتگر داشته باشید

به دنبال افرادی باشید که شما را به ادامه مسیر تشویق کنند. فرقی نمیکند این افراد دوستانتان باشند یا اعضای خانواده یا همکار یا همسایه، از آنها بخواهید شما را دلگرم کنند.

آنها باید حمایتگر باشند نه منتقد. اگر قوت قلب مثبت و مفید تبدیل به انتقاد شد، با ملایمت به دوست خود بگویید نیازی به عیب جویی ندارید.

با یک نفر همراه شوید و باهم به ورزش مورد علاقه تان بپردازید.

ورزش را جزو اولویت های زندگی خود قرار دهید . اولویت دادن به ورزش، فایده دیگری هم دارد؛ دوستان و اعضای خانواده، آن را جزیی از هویت شما می دانند و دیگر به شما نمی گویند: چرا دوباره امروز هم ورزش می کنی؟

بسیاری از افراد ، تمرین به تنهایی را ترجیه می دهند . اما تمرین با همراه یار تمرینی ، می تواند به شما انگیزه بدهد و موجب ایجاد یک رقابت بین شما و یار تمرینیتان شود که باعث عملکرد عالی ای می شود.

تمرین در یک کلاس ورزشی یکی از بهترین عواملی است که باعث ایجاد انگیزه در شما می شود.

 

افراد حمایتگر داشته باشید

 

خودتان را به سمت باشگاه هل دهید

اگر می خواهید به باشگاه بروید اما حس آن را ندارید، بدون آنکه زیاد فکر کنید فقط به سمت باشگاه بروید.

به خودتان بگویید اگر همچنان حس ورزش نداشتم، به خانه برمی گردم!

البته خیلی بعید است وقتی آنجا رسیدید حوصله برگشت به خانه را پیدا کنید. سپس به خود بگویید فقط ۱۰ دقیقه روی تردمیل راه می روم، و به همین ترتیب یکی دو تمرین دیگر را نیز انجام دهید.

آنوقت می فهمید ورزش کردن چندان هم کار سختی نیست. مجبور نیستید برنامه ورزشی را دقیقا پیاده کنید. همینقدر فعالیت نیز موجب ترشح اندورفین می شود.

حتما ببینید : ورزش در خانه (قسمت دوم)

 

تمرینتان را عوض کنید

اگر می‌خواهید انگیزه‌تان را حفظ کنید، به یک تمرین خاص نچسبید. در عوض، تمریناتی با سبک و اشکال مختلف را امتحان کنید.

۲ روز تمرینات قدرتی را امتحان کرده و ۲ روز دیگر را با تمرینات کاردیو سپری کنید. اگر شما یک برنامه‌ی تمرینی داشته باشید و بخواهید اشکال دیگر تمرین را امتحان کنید، برای باشگاه رفتن تحریک خواهید شد.

 

 

تمرینتان را عوض کنید

 

برای خود لباس ها و تجهیزات ورزشی به روز و زیبا بخرید

 

با مراجعه بهفروشگاه آنلاین لباس ورزشی معتبر گروه ورزشی اسپرت اسکولار مارا بیش از پیش حمایت کنید.

اگر تنها لباس یا وسیله ورزشی که دارید یک دست لباس کهنه می باشد، بهتر است که انها را کنار بگذارید و چند دست لباس ورزشی که دوست دارید را بخرید.

این کار موجب می شود که شما انگیزه به دست آورید یا که حداقل برای پوشیدن آن ها دلیل داشته باشید!

وسایل و لباس های ورزشی ممکن است که گران قیمت باشند، پیشنهاد ما به شما این است که خرید های خود را یک جا و کلی انجام ندهید، به جای آن دو یا یک تجهیزات و یا لباس بخرید. همیشه به دنبال قیمت مناسب باشید.

لباس ها و تجیزات خود را به گونه قرار دهید که همیشه جلوی چشم شما باشد، این کار باعث می شود که همیشه انگیزه داشته باشید و برای استفاده از آن ها وسوسه شوید!

این مطلب را از دست ندهید:ویژگی های لباس ورزشی مناسب

 

برای خود لباس و تجهیزات ورزشی زیبا بخرید

 

انتخاب یک پلی لیست مناسب ورزش

انتخاب یک پلی لیست مناسب ورزش شما را به ادامه ورزش ترغیب می کند.موزیک های با ۱۲۵-۱۴۰ بیت در دقیقه از موثر ترین موزیک های ورزشی به شمار می آیند.

سعی کنید در طول ورزش از موزیک هایی با ریتم سریع استفاده کنید.

حتما بخوانید : چگونه با وجود زانو درد ورزش کنیم؟

 

از تکنولوژی فاصله بگیرید

 

یک برنامه‌ی غذایی متوازن داشته باشید

آیا می‌دانید که عادات بد غذایی می‌تواند باعث خستگی شود؟ خستگی هم باعث می‌شود احساس سستی کنید.

زمانی که احساس سستی کنید، به طور طبیعی تمایل به نادیده گرفتن جلسه‌ی تمرینی‌تان خواهید داشت.

حتما بخوانید: تاثیر شنا بر تناسب اندام

پس این خیلی مهم است که یک برنامه‌ی غذایی متعادل را به طور منظم دنبال کنید. می‌توانید برای جلوگیری از خستگی به دو وعده‌ی غذاییتان میوه و سبزیجات هم بیفزایید.

علاوه بر تغذیه سالم، صبحانه فراموش نشود! صبحانه نه تنها برای تمام روز به شما انرژی می دهد، بلکه به شما کمک می کند تناسب اندامتان را حفظ کنید و قوی بمانید. نکته دیگر اینکه تا می توانید آب بنوشید!

 

یک برنامه_ی غذایی متوازن داشته باشید

 

فعالیت های بی حاصل، و کم تحرک را با فعالیت های سالم جایگزین کنید

برای مثال، بجای تماشای برنامه ای که علاقه چندانی به آن ندارید، ورزش کنید! همین که فکر کنید ورزش، جذاب تر از فلان برنامه است، برای انجام آن انرژی و انگیزه پیدا می کنید.

– چند وقت یکبار احساس تنبلی می کنید و یا حوصله تان سر می رود و یا به کارهایی مشغول می شوید که از آن لذتی نمی برید؟ اکثر اوغات! همه همینطور هستند.

اگر کنترل، دستتان است و کانال های تلوزیون را بالا و پایین می کنید،

بدانید یکی از همان مواقع است. مجبور نیستید به باشگاه بروید، اما بلند شوید و به پیاده روی بروید، خانه را مرتب کنید، و …

فقط کار و فعالیت دیگری انجام دهید. مطمئن باشید پس از آن احساس بهتر و مفیدتری به شما دست خواهد داد!

این مطلب را از دست ندهید: انواع آسیب های ورزشی و درمان اولیه

 

فعالیت های کم تحرک را با فعالیت های سالم جایگزین کنید

 

مجله، وبلاگ و داستان های موفق بخوانید

خواندن این مطالب شاید حسادت شما را بر انگیزاند، اما مطمئن باشید آن انگیزه ای که خواهانش هستید را به شما خواهد داد.

این مطالب ذهنتان را در موضوعات فعال نگه می دارد و به شما نشان می دهد که چقدر این امور دست یافتنی و انجام شدنی است.

فایده دیگر این است که اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش می دهید.

حتما بخوانید: تاثیر ورزش بر سیستم قلبی عروقی

 

از تکنولوژی فاصله بگیرید

در دنیای امروز اگر از تکنولوژی دور شوید، حس می کنید چیزی را گم کرده اید. آخرین باری که از تلفنتان دور شدید را بخاطر می آورید؟

شاید وقتی بود که در حمام بودید! پس آن را خاموش کنید و بقیه دستگاه ها را نیز خاموش کنید! چه کاری برای انجام دادن باقی می ماند؟ بروید ورزش کنید.

بله، منظور ما تلوزیون، تلفن، کامپیوتر، و تمام دار و دسته تکنولوژی است! وقتی زمان ورزش فرا می رسد و حس آن را ندارید، ارتباط خود را با تکنولوژی قطع کنید.

به خود اجازه ندهید از این قبیل وسایل استفاده کنید. شاید باعث شود آنقدر کلافه شوید که به پیاده روی بروید!

 

فعالیت های تان را صورت بندی کنید

کارهایی که برای تان مهم است را یادداشت کنید.

این می تواند مدت زمانی که در روز ورزش می کنید، تعداد قدم هایی که پیاده روی می کنید، مقدار مسافتی که دوچرخه سواری می کنید یا می دوید، مقدار وزنتان و امثال اینها باشد.

یک قدم سنج، همراه داشته باشید و روزی حداقل ۱۰،۰۰۰ قدم پیاده روی کنید.

باید ببینید متوسط روزانه تان چقدر است و هفته بعد باید بتوانید ۳۰۰ قدم بیشتر از آن راه بروید؛ هر هفته به تعداد قدم های تان اضافه کنید.

 

فعالیت های تان را صورت بندی کنید

 

به خود تبریک بگویید

هربار با از دست دادن مقدار مشخصی وزن، با خوشی به خود تبریک بگویید. با رفتن به محل های دلخواه به خود آرامش بدهید و یا لباس جدیدی برای خود بخرید.

به بلند مدت فکر کنید اگر سرعت زندگی شما بالاست، متوجه میشوید که چگونه زمان به تندی میگذرد.

با ورزش مرتب شما طول عمر خود را بالا میبرید.و همچنین سلامت خود را تضمین میکنید. زندگی طولانی میتواند بهترین انگیزه باشد.

جدا از همه ی این مسائل برای خود هدف تعیین کنید و تمام انرژی خود را برای رسیدن به آن متمرکز کنید. و در آخر بسیار مهم است که از کاری که میکنید لذت ببرید، چه ورزش کردن در باشگاه باشد، چه تمرین یوگا در خانه

این مطلب را از دست ندهید : یوگا درمانی برای همه ی درد ها

 

به خود تبریک بگویید

دیدگاه‌ها ۱

*
*

    ویدائو پاسخ

    این فیلم رو دیدی؟
    ویدائو