چند ترفند ساده برای پایداری تناسب اندام

چند ترفند ساده برای پایداری تناسب اندام : تغذیه فرد با سن، نیاز بدن و فعالیت فرد رابطه مستقیم دارد و هر فرد سالم باید از تمامی گروه‌های غذایی که شامل کربوهیدرات ها،پروتئین ها،چربی ها،ویتامین ها،املاح معدنی،فیبر و آب است در طول روز استفاده کند. با دانستن این روش های توصیه شده از اسپرت اسکولار بهتر میتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید.

 

برای پایداری لاغری تان ، به نکات گفته شده ی زیر توجه بیشتری داشته باشید:

 

به بدنتان گوش دهید

 

به-بدنتان-گوش-دهید

 

طبق آداب گفته شده ی غذا خوردن در طب سنتی، باید بدانید که علت غذا خوردنتان چیست؟ چرا که گاهی، علت خوردن ما این است که اطرافیان ما درحال خوردن هستند یا عادت کرده ایم و قرار شده که در ساعات خاصی از روز حتما چیزی بخوریم. این دسته از سرنخ های اطراف ما می تواند به مغز ما پیام دهد که بخوریم حتی اگر از نظر جسمی احساس نیاز به کسب انرژی نداشته باشیم. پس پیش از این که چیزی بخورید، چند ثانیه به دلیل خوردنتان فکر کنید.

البته این به این معنی نیست که هرگز تا زمانی که گرسنه نیستید نباید چیزی بخورید بلکه بدان معناست که به موقع غذا را نوش جان کنید. اگر به فکر اخذ انواع رژیم هایی هستید که در مدت زمان کوتاه،کاهش وزن چشمگیری را به شما میدهند، حتما این مقاله از اسپرت اسکولار را بخوانبد: از رژیم های غذایی یویو چه میدانید؟

 

متوقف کنید

بخش مهم دیگر در رژیم لاغری گوش دادن به بدن، این است که پیش از این که معده خیلی پر شود، دست از خوردن بکشید؛ همان چیزی که در آموزه های دینی ما نیز به آن پرداخته شده است. فقط کمی کمتر از میزانی که معمولا می خورید، به شما کمک می کند تا مصرف غذا را به شیوه ای نامحسوس کاهش دهید.

 

کم تحرک نباشید

 

کم-تحرک-نباشید

 

فعالیت فیزیکی بدن برای دست‌یابی به بدنی مناسب اهمیتی ویژه دارد. قرار نیست که ساعت‌های طولانی در باشگاه‌های ورزشی عرق بریزید. مثلا به جای استفاده از وسایل نقلیه در مسیرهای کوتاه پیاده روی کنیدو برای این کار برنامه ریزی داشته باشید. این ورزش روزانه کار سوخت چربی در بدن را هموار می‌کند. این مقاله را بخوانید:

معجزه پیاده روی در ارتقای سلامتی

 

مصرف قند را جدی بگیرید

جایگزین‌های قندِ بدون کالری می‌توانند تمایل به قند را در بدن کاهش دهند در چنین شرایطی بدن می‌کوشد از ذخیر‌های کالری خود استفاده کند. پس حتی الامکان قند کمتری استفاده کنید و به جای قند عسل میل کنید.

 

در خوردن غذا کمی صبور باشید

 

در-خوردن-غذا-کمی-صبور-باشید

 

هر لقمه را آهسته بجوید و سعی کنید مدت بیشتری برای فرودادن هر لقمه صرف کنید. زمانی که هنگام خوردن غذا به آن فکر می کنید زمان بیشتری صرف می شود. توجه به طعم، رنگ، بو و بافت غذا مهم است زیرا این کار هم باعث می شود از غذایی که می خورید لذت کافی ببرید هم پس از چندی، متوجه نشانه‌های سیری از طرف بدن خود می‌شوید چرا که فرستادن پیام سیری از معده به مغز کمی زمان می برد.  بهتر است این مقاله را بخوانید: راه حل لاغری با رژیم غذایی کتوژنیک

 

نان سبوس‌دار مصرف کنید

همواره به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید، به این دلیل که نان سفید ارزش غذایی ندارد اما نان‌های سبوس‌دار چربی و قند را ذخیره می‌کنند و احساس گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

 

جایگزین کنید

برای سلامتی بدنتان بهتر است تنقلات چرب را دور بریزید. به جای آن روزانه دو وعده میوه و یک وعده سبزی نوش جان کنید. میزان هر وعده را نیز خودتان می‌توانید تشخیص دهید زیرا هر وعده برابر است با آنچه در یک دست شما جای می‌گیرد. پس کیفیت غذایی بسیار اهمیت دارد.

 

جایگزین-کنید

 

برنامه غذایی خود را ثبت کنید

دفتر یادداشتی تهیه کنید و هر چه روزانه می‌خورید را در آن ثبت کنید. این امرباعث می‌شود که بدانید چه هنگام چه مقدار خورده‌اید. بعد از مدتی با مقایسه آن چه روزانه خورده‌اید بهتر می‌توانید برنامه غذایی‌تان را تنظیم کنید.

 

ازچاق شدن بدلیل خوابیدن نترسید

جالب است بدانید که، با بالا رفتن آمار کمبود خواب، آمار چاقی هم رو به افزایش است! نیازهای خواب هرفرد متفاوت است،اما به طور کلی خواب شبانه بیشتر از ۵ تا ۶ ساعت توصیه می شود. تحقیقات نشان می دهد میزان خواب روی اشتها،متابولیسم و وزنتان اثرگذار است.خواب کم و نامرتب سبب بروز استرس در بدن می‌شود.

بدن همواره در حالتی آماده فعالیت باقی می‌ماند و فعالیت‌های هورمونی مختل می‌شود. در چنین شرایطی هورمون استرس (کورتیزول) تولید و سبب افزایش وزن می‌شود. سعی کنید در اوایل  شب به خواب بروید و بدانید ساعت خواب هم بسیار در سلامت بدن مهم است.

این مقاله برای شما مفید خواهد بود: ورزش، راه حل اختلال خواب

بخندید و لاغر شوید

 

بخندید-و-لاغر-شوید

 

خنده به کاهش وزن کمک می‌کند. محققان دانشگاه “واندربیلت” به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که روزانه ۱۵ دقیقه می‌خندند، سوخت کالری‌های‌شان در مجموع ۲۰ درصد بیشتر از دیگران است. خنده همچنین از ترشح هورمون استرس (کورتیزول) جلوگیری می‌کند.

کورتیزول همچنین منجر به تکثیر انسولین می شود که بدین ترتیب قند خون کاهش می یابد. در این حالت بدن میل به خوردن شیرینیجات و یا تمایل به خوردن بیش از حد دارد. بدین ترتیب وزن به راحتی بالا می رود.

 

حمام لاغری کنید

روغن زنجبیل در آب وان حمام سبب کمک به گردش خون می شود. نمک دریا سرشار از مواد معدنی است و استفاده از آن در آب وان به کاهش چربی و سفت شدن پوست می‌انجامد. استفاده از روغن فلفل نیز در آب وان به سوخت‌و‌ساز بهتر بدن می انجامد.

 

 آب زیاد بنوشید

آب زیاد بنوشید. روز خود را با یک لیوان آب گرم مخلوط با آب لیمو شروع کنید. آب لیمو پاک‌کننده اصلی شناخته شده است که در رژیم غذایی به امولسیون‌سازی‌ چربیها کمک می‌کند. نوشیدن حداقل ۳ لیوان آب در ساعت به سم زدایی بدن شما در صبح کمک می‌کند.

شما باید حداقل ۳ لیتر آب در روز مصرف کنید. بدانید اگر به جای آب معمولی، آب گازدار، آب طعم دار، آب جوش و یا چای بنوشید به افزایش اشتهایتان کمک می کند. بدن وقتی تشنه است علائم گرسنگی را نشان می دهد و این مساله می تواند به مصرف مواد غذایی غیر ضروری منجر شود در حالیکه آنچه واقعا نیاز دارید آب است.

همچنین آب کافی می تواند به هضم غذا کمک کند و به خاطر دستیابی به این مزایای متعدد کافیست آب بیشتری بنوشید. اگر به فکر پر کردن صورت خود با رژیم غدایی سالم هستید روی لینک کلیک کنید.

 

 آب-زیاد-بنوشید

 

بشقاب کوچک اما متنوع داشته باشید

وقتی که میوه ها و سبزیجات مختلف را در یک بشقاب جمع کنید، رنگین کمانی از ویتامین ها و مواد معدنی خواهید داشت که این شما را از خوردن غذای سالم مطمئن می کند. افزودن میوه و سبزیجات به وعده های غذایی می تواند به طرق مختلفی صورت پذیرد.

به طور مثال با صبحانه موز میل کنید یا کنار هر وعده غذایی سالاد مصرف کنید و یا غذاهایی مثل سوپ و پیتزا را باسبزیجات تهیه کنید. می توانید به جای وعده شام یک سالاد سالم بخورید.اگر به فکر گرفتن رژیم لاغری موثر در کنار انجام این نکات هستید، روی لینک کلیک کنید.

 

 

پروتئین بیشتری از غذاها  بگیرید

 

پروتئین-بیشتری-از-غذاها- بگیرید

 

به نقل از اسپرت اسکولار ، مصرف بیست تا سی گرم پروتئین در هر وعده غذایی می تواند موجب سیری و ثبات قند خون شود و در نتیجه در کاهش وزن موثر است. خوردن فیبر و پروتئین هنگام صبحانه باعث می شود که سیر شوید و انرژی لازم برای ادامه روز را داشته باشید پس کمتر به خوردن تمایل خواهید داشت.

فقط سعی کنید از گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی استفاده نمایید. حتما مطالعه ی این مقاله را دوست خواهید داشت: میزان ایده آل چربی،پروتئین،کربوهیدرات برای تنظیم وزن

 

فرکانس داشته باشید

اگر می خواهید یک رژیم متعادل را حفظ کنید، باید فرکانس وعده های غذایی خود را افزایش دهید. این یعنی تعداد وعده های خود را بیشتر کنید و حجم آنها را کاهش دهید.

 

تاثیر ورزش را بدانید

این عجیب نیست که بگوییم یکی از راه های کاهش وزن بدون گرفتن رژیم های سخت غذایی، ورزش کردن است. با این حال جزئیاتی در مورد نحوه و زمان تمرین وجود دارد که بتواند به وزن کم کردن منجر شود.

در مورد مردان، کسانی که تمرینات شدید تر و سنگین تری انجام می دهند نسبت به کسانی که تمرین متوسطی دارند کمتر گرسنه می شوند. در مورد زنان، افرادی که پیش از ورزش پروتئین مصرف می کنند نسبت به کسانی که با معده خالی ورزش می کنند بیشتر کالری می سوزانند.

 

تاثیر-ورزش-را-بدانید

 

اگر وعده های غذایی مصرفی میزان کالری و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کند، ضمن تامین انرژی بدن باعث به وجود آمدن شادی و نشاط در فرد می‌شود و در صورت قرار گرفتن ورزش نیز در کنار تغذیه صحیح عملکرد کارهای روزانه و زندگی فرد در اجتماع بهبود خواهد یافت.

اگر اکنون رژیم غذایی موثری اخذ کرده اید و نگران برگشت پذیری وزن خود هستید،اسپرت اسکولار به شما پیشنهاد می کند در کنار این رژیم نکات بالا را نیز مد نظر قرار دهید تا به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید. حتما این مقاله را بخوانید: باید و نباید هایی برای افزایش و کاهش وزن سریع

دیدگاه‌ها ۰

*
*